9 Feb 2012

PUERARIA MIRIFICA / LOBATA



UBI PUERARIA MIRIFICA

Pueraria mirifica, berkesan dalam meningkatkan dan membaikpulih kadar hormon dalam badan. Ia juga meningkatkan estrogen dalam badan yang mana estrogen akan mengaktifkan kolagen dalam kulit.

Pueraria mirifica akan bertindak dari dalam untuk menyerlahkan kecantikan dan kesihatan secara menyeluruh. Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. 

Spesies dan asal usul pueraria mirifica

Semua sekali, terdapat sebanyak 13 spesies keluarga pueraria. Walaubagaimanapun hanya satu spesies pueraria sahaja yang bermanfaat untuk manusia dan ia hanya tumbuh di utara Thailand iaitu pueraria mirifica. Pueraria mirifica turut dikenali dengan nama Kwao Krua atau Butea Superba. Pueraria yang tumbuh di negara-negara lain seperti Malaysia dan Indonesia, tidak mampu melakukan apa yang dilakukan olah pueraria mirifica.

Seorang doktor dari barat pernah datang ke Thailand semata-mata untuk mengkaji tumbuhan yang mengagumkan ini. Beliau membuat kajian terhadap pueraria mirifica dan mendapat keputusan yang sungguh memeranjatkan dan mengagumkan. Penduduk di kawasan di mana pueraria mirifica tumbuh, mempunyai peratusan kanser payudara yang sangat rendah dan mempunyai jangka hayat yang panjang. Berdasarkan hasil kajiannya, beliau mendapati bahawa pueraria mirifica adalah 3000 kali lebih kuat berbanding Genistein dan membuatkan Black Cohosh dan juga Red Clover tak ubah seperti gula-gula. Genistein adalah bahan yang terdapat dalam kacang soya yang digunakan untuk wanita yang telah menopaus. Black Cohosh digunakan untuk terapi hormon. Red Clover pula digunakan untuk merawat imun sistem dalam badan. 

Tunas pada pueraria mirifica mengandungi phytoestrogens seperti miroestrol, deoxymiroestrol yang mana tidak terdapat pada mana-mana tumbuhan lain. ianya adalah jauh lebih kuat berbanding soya atau isoflavone dari red clover. Sekarang ia sedang dikaji untuk digunakan sebagai 'terapi penggantian hormon'.


Mengapa Thanyaporn Breast Capsule ?

1. Pengilangnya adalah antara yang terbesar di Thailand
2. Mempunyai ladang Pueraria Mirifica sendiri
3. Kandungan Pueraria Mirifica yang lebih berbanding produk produk lain
4. Kualiti yang tinggi
Pokok Pokok Pueraria Mirifica hanya terdapat di Thailand & Myanmar. Pengekspotan pokok pokok ini adalah dilarang di Thailand tetapi pengeksportan produk-produk berasaskan Pueraria Mirifica adalah dibenarkan.



Antara Khasiat Pueraria Mirifica :

* Menambah saiz payudara.
* Menegangkan payudara dan punggung yang mengendur.
* Mencerahkan kulit (termasuklah kulit pada bahagian puting payudara).
* Menganjalkan kulit yang melendut.
* Melambatkan proses penuaan.
* Melangsingkanbadan dengan peningkatan jisim badan tanpa lemak.
* Merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim.
* Menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder)
* Mengetatkan vagina.
* Mencegah dan mengurangkan penyakit migrain.
* Membantu menggelapkan rambut beruban dan menggalakkkan pertumbuhan rambut
* Menambah tenaga dan kecergasan
* Mengatasi masalah sukar tidur
*mencantikkan & memudakan kulit



No comments: